Katonai témák, fotókkal kiegészítve

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Szlovák MiG-29-es repesemény - 2019.09.28

2019. szeptember 29. - Levente B.

Szeptember 28-án a Szlovák Légierő (Vzdušné sily Ozbrojených síl Slovenskej republiky) egyik MiG-29AS típusú gépe, este 9:30 körül a Nyitrai kerületben lezuhant. A pilóta időben katapultált és még aznap Nyitrára a kórházba vitték, ahol állapota stabil. 

Az első hírek szerint a 6526-os oldalszámú együléses gép zuhant le. 

Szlovákia 1993-ban 9 db együlésest és 1 db kétülésest kapott Csehszlovákia Légierejéből a szétosztás után, majd 1995-1996-ban további gépek érkeztek az orosz államadósság fejében. 

A 6526-os gép ezzel a csomaggal került az országba, majd 2004-ben Szlovákia NATO csatlakozása arra késztette az akkori Kormányt, hogy modernizáljon néhányat a megmaradt flottából. Az orosz RSK MiG engedélyével hazai körülmények között került végrehajtásra a feladat. A változások a kommunikációs rendszerek cseréjével és a NATO-ban használt idegen barát felismerő rendszerben merült ki. Az első gép 2005-ben szált fel, és 2007-ben elkészült tervezetten mind a 12 db gép. 

A 6526-os pár éve egy szlovákiai repülőnapon:

_mg_6252.jpg

Peter Gajdoš Védelmi Miniszter még késő este tájékoztatta a sajtót: eszerint két gép a Szliács melletti bázisról 18:10-kor szállt fel. A gépek a QRA (készenléti szolgálat) gépei voltak, és a németországi Uedem melletti Combined Air Operation Centre kérésére gyakorló repülésre emelkedtek. Az első gép 19:12-kor probléma nélkül leszállt a bázison, a másik gép azonban nem követte, egyelőre nem tudni próbálkozott e a leszállással. 

druhý z dôvodu dramatického zhoršenia počasia bol navigovaný

Az első hír szerint a gyorsan változó időjárás miatt a gép Pozsony felé, kitérő reptérre vette az irányt majd Assakürt települése mellett a gép a földbe csapódott 21:30-kor, a földön emberi életben nem eset kár. 

A Szlovák Rendőrség facebook oldala üzemanyag problémára (tán hiány?) utalt egyik bejegyzésében, de ezt más forrás nem írta meg egyelőre. 

A Védelmi Miniszter jelentése szerint a pilóta nagy tapasztalatú, 1200 repült órával rendelkezett különböző típuson és 650 órát repült a MiG-29-el. 

Jelenleg minden repülést a típussal beszüntettek, de a NATINAMDS (NATO Integrated Air and Missile Defence) feladatot ez nem befolyásolja. 

A pontos számadatok, hogy mennyi üzemképes gép van az országnak nem tudni. Szlovákia F-16-kal váltja le az orosz gépeket, azok érkezéséig és rendszerbe állításáig üzemidő hosszabbítást terveznek a megmaradt gépeken. 

_mg_6335.jpg

_mg_6340.jpg

A Szlovák Rendőrség fotója a helyszínről:

72331275_2798012880228916_4370063854277754880_o.jpg

süti beállítások módosítása