Először rendezték meg Vácot, a Honvédelmi Napot, április 13-án, szombaton, a Piarista Kilátó Központ melletti Anzelm kertben. Aki kilátogatott, az élőben láthatta a a Magyar Honvédség láncos technikáját, köztük a legújabb beszerzést, a Leopard 2A7HU harckocsit. Egyes járművekbe fel lehetett mászni, megtapogatni, beülni, de ezen kívül is voltak dolgok ami érdekelhette a kicsiket és nagyokat.
Gidrán 4x4, MRAP kategóriájú katonai jármű. Személyzete 2 fő és további 9 főt képes szállítani:
A Váci Huszár és Nemzetőr Bandérium két tagja, kérésemre a Gidrán előtt:
A Gidrán géppuska tornya hátsó nézetből:
És szemből, a célzó optikával:
Az újdonság varázsa, a Leopard 2A7HU harckocsi:
Ezekből 44 db lesz a Honvédségnek, és gyári újak, illetve a Leopard harckocsi család legmodernebb változatai lesznek, jelen pillanatban:
Torony mellső:
A torony tetején jobb oldalt, a szürke a parancsnoki periszkóp. Bal oldalt a kis kerek zöld helyére kerülhet a deFNder Medium távirányított fegyverrendszer (RCWS):
Lynx és Pzh 2000:
Jobb oldalt, a Magyar Honvédség Klapka György 1. Páncélosdandár, vitéz Tarczay Ervin 11. Harckocsizászlóalj jelzése:
Lánctalp közép és végcsatlakozó tartalékok:
Az erőforrása, egy MTU MB 873 Ka-501, 12 hengeres mindenevő dízelmotor. Teljesítmény 1100 kW (1500 LE):
Lynx („Hiúz”) páncélozott gyalogsági harcjármű:
Hátulról a Lynx, mellette, egy Pzh 2000 önjáró tarack:
Jobb oldalt a vezető búvónyílása:
A járműre való fellépést segítő kapaszkodók:
Pzh lánctalp. A jármű, Barracuda álcázó rendszerrel van felszerelve (mint egy esőkabát), amely többek között a jármű hőképét képes csökkenteni:
Tűzszerészek:
Egyenruha bemutató:
Én is katona akarok lenni:
A ProTAR, magyar fejlesztésű pilóta nélküli repülőgép földi állomása, részletek:
Három MAN TGS nyergesvontató, Goldhofer STZ-P7 típusú trailerrel hozta a lánctalpas járműveket:
Honvédség színeiben, Mercedes Sprinter 316CDI 4×4 mentőautó: