Október 18-án érkezett meg az a Airbus A330-200F amelyet a Külgazdasági és Külügyminisztérium vásárolt meg a Qatar Airways légitársaságtól a nyár folyamán, melyet a többségében magyar tulajdonú Wizz Air fog üzemelni. Ahogy a Minisztérium nyilatkozott korábban "a koronavírus-járvány első hullámának egyik nagy tanulsága az, hogy Magyarországnak rendelkeznie kell megfelelő légi teherszállítási kapacitással."
A korábban katari A7-AFF lajstromban lévő gép már magyar "színekben" érkezett meg Budapestre a reggeli órákban, immár HA-LHU nevet viselve.
A gépet a hírek szerint tervezik bérbe adni, vagyis amikor nem állami feladatot lát el, bevételt is termelhet. Megnézve az európai viszonyokat, utóbbira nagy esély lesz vevő kört találni, hisz Kelet-Európában az Airbus A330-200F hasonló kategóriában nincsen cargo gép egyik ország tulajdonában se. További előnye, hogy civil gépként könnyebben tud majd például a Távol-Keletre repülni.
Az Airbus A330 családba tartozó típus, egy cargo, az-az áruszállításra kialakított változat. Maga a gép és így a HA-LHU is képes akár 65 tonna árut szállítani, több mint 7000 km-re, de rövidebb távolságra (6000 km) akár 70 tonna terhet is képes eljuttatni. Az üresen megtehető 7400 km-es távolság azt jelenti, hogy elviekben akár a Budapest-New York útvonalat is megtudná tenni.
A gép méretei is impozánsak, 58 méterével a korábban Malév színeiben repülő Boeing B-767-200ER gépeknél hosszabb, szárny fesztávolsága pedig 13 méterrel szélesebb a Boeing típusnál. Így nézve ez a magyar repülés történet legnagyobb gépe ami magyar tulajdonban van.