A LOM PRAHA s.p., 2031 végéig biztosítja, a Cseh Köztársaság légierejének, az orosz származású helikopterek üzemeltetéséhez szükséges szolgáltatásokat. A Prága-Kbely repülőtéren található üzemben, a repülőgépváz, a hajtóművek, a reduktorok általános javítását és az egyéb előírt munkákat végzik el, a Mi-8/17/171 helikopterek műszaki élettartamának meghosszabbítására.
Mi-171Sh helikopter:
A Cseh Köztársasággal szemben fennálló orosz adósság részeként, a Cseh Köztársaság hadserege 2005-től, 16 darab Mi-8AMTSh (Mi-171Sh) gépet szerzett be, amelyeket a szibériai Ulan-Ude repülőgépgyárban gyártottak. 2007 szeptemberében a védelmi miniszter-helyettes, és az Orosz Föderáció Kereskedelmi Tanácsa szerződést írt alá, a Mi-171Sh helikopterek modernizálásáról, a LOM PRAHA s.p. és az FGUP Rosoboronexport között. A régi Mi-17-esekkel ellentétben, az új Mi-171Sh többek között jobb hajtóművekkel, hidraulikusan lehajtható hátsó rámpával, külső csörlővel ellátott, megnövelt oldalajtókkal, és továbbfejlesztett kabinvédelemmel rendelkezik. A fülkét, éjjellátó szemüveg kompatibilisé alakították át.
A hét rámpás Mi-171Sh gépeket modernizálták az elmúlt években, és így Mi-171ShM (M - modernizáció) jelölést kaptak.
Mi-171-es bemutató, 12:40-től:
A rámpás változatokat, SOATU, Special Operations Air Task Unit (Különleges Légi Műveleti Csoport) feladatra alkalmazzák:
Három helikoptert kezdtek el modernizálni 2013-ban. A módosítások között megtalálható, a fülke körüli oldalsó páncélzat:
Lézeres besugárzásjelző, mely a vállról indítható rakétákra figyelmeztet:
A Rockwell Collins TWR 850 időjárás radar alatt, egy Star SAFIRE III-as, FLIR (Forward-looking infrared) torony látható:
A Lom Praha közleményének fordítása. Fotók: saját