Amikor még Ferihegy (Liszt Ferenc) repülőtéren volt forgalom, lehetne akár ez az alcím is a bejegyzésnek. Talán az aviatikában és azon belül a légi közlekedésben okozta a legnagyobb visszaesést a COVID járvány. Ma már tényleg órákat kéne várni, hogy legalább 2-3 gépet le tudjon fotózni az ember, éppen ezért az alig pár éves fotókat nosztalgikus hangulatban lehet mostanság böngészni. Persze bízva abban, hogy hamarosan javulni fog a helyzet és ha nem hónapok de talán belátható időn belül újra érdemes lesz kilátogatni a reptérre fotózni.
Az első két fotó 2014 novemberében készült, a pályairány 31L vagyis 310 fok, északi irány. A török Pegasus Airlines Boeing 737-800-as gépe emelkedik:
A Brussels Airlines, Airbus A319-es gépe minden bizonnyal Belgium felé emelkedik. Korábban az Iberia gépe volt:
Kicsivel később megfordult a pálya irány. 13R tehát a gépek a város felől érkeztek...az első képen a Norwegian Air Shuttle gépe volt egy Boeing 737 NG típus. A függőleges vezérsíkon Edvard Munch világhírű norvég expresszionista festő arcképe látható. A gép idén nyáron Dél-Koreába került:
Az Air France Airbus A321-200-es típusú gépe, minden bizonnyal Párizsból érkezett:
Az ír Ryanair fapados légitársaság Boeing 737-800-as gépe:
A másik ismert fapados cég a WizzAir Airbus A320-200-as gépe. Itt még a régi színekben azóta a cég új színskáláját kapta meg:
Portugál lasjtromú Cessna 560XL Citation XLS:
Egy magyar lajstromú Beech Beechjet 400A:
A pályazár előnyei. A Beech Beechjet 400A várja amíg a Qatar Airways, dohai járatának Airbus A320-200-as típusú gépe leszáll:
Egy másik fapados társaság az easyJet-nek a easyJet Switzerland, Airbus A319-100-es típusú gépe a landolás pillanatában. A neten talált adatok szerint jelenleg tárolásban van az angliai Lasham repülőtéren:
A LOT - Polish Airlines Embraer ERJ-175 gépe:
Ilyen látvány sincsen manapság Budapesten. Az Iran Air Airbus A310-300-es típusú gépe landol Budapesten. Anno volt idő amikor rendszeres vendég volt, igaz csak tankolás céljából:
Ezt a német lajstromú Fairchild Swearingen SA-227AT Metro III típusú gépet az amerikai Fairchild Aircraft gyártotta. A két fős személyzet mellett max 19 főt képes szállítani, nagyjából 1000 km-es távra:
A Lufthansa, Airbus A320-200-as gép valamelyik nagyobb német városból jöhetett, a felvétel készítésekor majd negyedszázadnyi kort megélt a gép. Ő is tárolásba került a németországi Hamburg repterén:
Ez a Airbus A320-200-as az easyJet-től már fiatalabb mint a fenti Lufthansa gép, ám a mostani járvány helyzetben ő is pihen a London Southend reptéren:
Ryanair színekben egy Boeing 737-800:
2014 decemberében két érdekes látogató volt Budapesten. A US Army, De Havilland Canada Dash 8-a (katonai megnevezésük RO-6A) állt meg pihenni:
Az Aeropark Tu-154-es gépe és egy reklám fényei a leszállóban lévő második géppel egy fotón:
Jó néhány hónapot ugorva előbbre...2015 augusztusi fotók...az Aeroflot - Russian Airlines, Boeing 737-800-as gépe, itt még friss és ropogós volt, hisz alig pár hónappal előtte szállították át a gyárból Moszkvába:
Ekkor még az Eurowings színeiben repülő Bombardier CRJ-900-es típusú gép 2016-ban a Lufthansa CityLine-hoz került:
Az Emirates légitársaság Airbus A330-200-as típusú gépe, azóta már a kanadai Air Transat cég színeiben repül:
A WizzAir egyik Airbus A320-200 típusú gépe. Itt a HA-LWS még igen friss volt a flottában, hisz nagyjából 1 éve kapta meg a Wizz bundáját:
A Qatar Airways egy másik Airbus A320-200-a:
Az akkori Travel Service Hungary, ma a Smartwings Hungary, Boeing 737-800-as típusú gépe:
WizzAir, Airbus A320-200-a:
Az easyJet Switzerland, Airbus A319-100-se:
Ez is friss gép volt akkor. Alig pár hónapja került a Wizz-hez ez a Airbus A320-200-as:
Egy kicsivel korosabb mint a fentebbi Wizz gép. Ez a Boeing 737-800-as már 10 éves múlt a fotó készítésének pillanatban:
És a végére a holland KLM Royal Dutch Airlines, Boeing 737-800-a: