Katonai témák, fotókkal kiegészítve

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Új gép a Magyar Honvédségnél - Embraer KC-390 köszöntő Kecskeméten

2024. szeptember 06. - Levente B.

A Magyar Honvédség, az AN-26-os katonai szállító repülőgépek hadrendből történő kivonása és az egyre növekvő katonai szállítási igények nyomán két Embraer KC-390 tipusú szállítórepülőgépet szerzett be még 2020-ban. A típus kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a repülőgép felszereltsége többféle szerepkörben is lehetővé tegye az alkalmazást. A légi utántöltő képesség az elsők közt szerepelt, hiszen a Gripenek alkalmasak erre, de mind ezidáig korlátozott lehetőség volt ezt a képességet fenntartani. Nagyon fontos tulajdonság a nagy tömegű teher szállítása, és ezzel együtt annak ejtőernyővel történő célba juttatása. A KC-390-hez hasonló méretű és kategóriájú képességekkel a Magyar Légierő eddig nem rendelkezett.

Vízsugaras köszöntés:

_mg_9497.jpg

_mg_9508.jpg

Egy kis visszaemlékezés...2021-ben a repülőnapon a brazil légierő gépe koptatta a kecskeméti betont:

_35b6190.jpg

Jelenleg négy pilóta és öt load master (rakodás vezető) képzése fejeződött be a gyártó brazíliai képzési központjában, míg a második csoport repülőműszaki szakember éppen csak elkezdte több hónapos képzését. Ez évben tíz repülőműszaki szakember már sikeresen teljesítette a típusátképzés vizsgáit és repülőgép megérkezését követően tovább folytatják a gyakorlati képzésüket, immáron hazai pályán, saját repülőgépen. Így hamarosan a frissen kiképzett műszaki és hajózó személyzettel kezdhetjük a repülőgép üzemeltetését a repülőgépgyártó helyszíni támogatása mellett.

_mg_9521.jpg

A brazil személyzet köszönti a kilátogatókat:

_mg_9562.jpg

Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter:

_mg_9581.jpg

Jelképes átadás, a Joao Bosco da Costa Jr., az Embraer Defense & Security elnök vezérigazgatójától:

_mg_9592.jpg

Gróf Gergely ezredes (jobb szélen), az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka, hivatalosan is átveszi a gépet, dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnökétől:

_mg_9597.jpg

A rámpás képesség központi eleme:

img_0188.jpg

A meghajtás, két darab IAE V2500-E5 típusú sugárhajtómű. Ez a szíve, az Airbus A320-as repülőgépcsaládnak is, így kimondható, hogy egy bevált, nagy számban alkalmazott hajtóműről van szó:

img_0190.jpg

Önvédelmi rendszer #1

img_0192.jpg

Önvédelmi rendszer #2

img_0193.jpg

Önvédelmi rendszer #3

_mg_0213.jpg

Önvédelmi rendszer #4

_mg_0214.jpg

Önvédelmi rendszer #5 némi hiányérzettel:

_mg_0216.jpg

A főfutó rendszer:

img_0195.jpg

A gép ideiglenes brazil lajstrommal, és letakart magyar felségjellel illetve oldalszámmal:

img_0199.jpg

A szállítószázad címere. A Teve utalás is egyben a jogelőd alakulat első típusára, a Li-2-es gépre, amit itthon tevének hívtak:

img_0196.jpg

A múlt megpihen. Az új generáció ha késve is, de már itthon van:

_mg_0211.jpg

süti beállítások módosítása