A Magyar Honvédség 2020 novemberében két darab, a brazil Embraer cég álltal fejlesztett KC-390 "Millenium" repülőgépet vásárolt, ezzel bővítve a jövőben a hazai már meglévő - Airbus A319, Falcon 7x - szállító flottát. A gépek 2023-24 körül érkeznek meg majd Magyarországra. A kecskeméti repülőnap szervezőinek sikerült a Brazil Légierőnek harmadikként legyártott KC-390-est elhívnia, hogy a sajtó és a közönség saját szemével is megismerhesse a Honvédség jövő rámpás típusát.
Még civil lajstromban (PT-ZNG) de a Brazil Légierő színeit viselő gépet pár nappal a repülőnap előtt a gyár pilótái hozták át egyenesen Brazíliából, több megállót beiktatva. Nem ez volt a típus első hazai bemutatkozása, 2019-ben egy másik gép már járt Magyarországon, de csak most volt lehetőség a szélesebb közönségnek látnia.
A gép Kecskeméten a Romeo Apronon, a repülőnap előtti pénteken:
A gépet lehet a levegőben utánatölteni, ezzel növelve a hatótávolságot. Ugyanakkor a típus a nevéből adódóan, képes maga más légi eszközöket is megtankolni a levegőben. Saját üzemanyaggal, maximális 26 tonna terheléssel 2100 kilométert tud megtenni:
A Brazil Légierő felirat alatt látható az egyik lézeres besugárzás jelző, önvédelmi rendszer:
A gép, két darab IAE V2531–E5 kétáramú, úgynevezett FADEC (Full Authority Digital Electronic Control) digitális elektronikus szabályozó rendszerrel ellátott hajtóművet kapott:
A gép hossza 32,5 méter, magassága pedig 11,84 méter. A belső cargo tér 12,7 méter hosszú és 2,95 méter magas, a szárnyak mögötti belső rész pedig 3,2 méter:
A pilóta fülke előtti részen egy infra kamera rendszer látható - EVS (Enhanced Vision System) -, mely rossz látási viszonyok között tudja segíteni a pilótákat le és felszállás, illetve a reptereken való gurulás közben. A lámpák alatt szintén az önvédelmi rendszerhez tartozó Radar Besugárzás Jelző található:
Az oldalsó ajtóknál, lent is van egy önvédelmi rendszer. Az ajtó előtti részen az orr irányába látható egy terelő lap, mely itt becsukott állapotban van. A lényege ennek az eszköznek, hogy ejtőernyős ugratás során, a menetszél okozta esetleges problémákat csökkentse:
Az a kis diszkó lámpa a gép hátsó részén szintén az önvédelmi rendszernek a szerves része. Az izraeli ELBIT cég által gyártott JMUSIC (Multi-spectral Infrared Countermeasure). A rendszer képes érzékelni, követni majd zavarni a repülőgépre indított hőkövető rakétákat. Fölötte egy rakéta indítás jelző rendszer. Ennek a két oldalán a világos szürke körök szintén a Radar Besugárzás Jelző rendszer részei:
A "Millenium" 35,5 méteres fesztávval rendelkezik:
A szombati nap légi bemutatója:
Fordulás jobbra, a fő futó rendszer még nem zárt teljesen:
Nyitott rámpával:
És zárt állapotban:
Nyitott futókkal, nagy állásszögben, lassú áthúzás:
És még a végére egy jobb fordulós bedöntés. A főfutó gondola mellső részében található a repülőgép belső légkörét (hőfok, kabin nyomás) biztosító rendszer, mind a két oldalon: