Katonai témák, fotókkal kiegészítve

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Bemutatkozó vizit Kecskeméten

2020. november 19. - Levente B.

Hazánkba látogatott a csehországi Aero Vodochody gyár legújabb fejlesztése a L-39 NG (Next Generation). A gép a korábbi Aero L-39 Albatros tovább fejlesztett változata, mely utóbbi a világ egyik legsikeresebb sugárhajtású oktatógépe, hisz csaknem 3000 példány készült belőle és több mint 40 ország légierejében repül vagy repült, nem beszélve a rengeteg civil üzemeltetőről is. Logikus döntés volt tehát a gyártó részéről, hogy a bevált típust immár a 21. századra felvértezve újra gyártásba kezdjenek eme kategóriában. Az L-39 NG 2019-ben mutatkozott be első alkalommal a nagyközönségnek az ostravai repülőnapon. 

2020 november közepén a gyár második számú prototípusa, a 0476-os oldalszámú érkezett a kecskeméti bázisra, hogy a magyar pilóták és műszakiak jobban megismerhessék a típust, nemcsak a földön, de a szerencsések a levegőben is. 

A reggeli órákban a gép a hangárban várja az üzemnap kezdetét:

img_5914.jpg

img_5909.jpg

A gép "festetlenül" csak az oldalszámmal igazolva magát:

_35b3420.jpg

Külső ránézésre is szembeötlő változások vannak elsősorban az orr résznél, az elődhöz képest:

_35b3423.jpg

Valamivel kecsesebb orr és kabin rész, a kabintető átalakításával a pilótáknak nőtt a kilátási terük:

_35b3437.jpg

A gép szíve egy Williams FJ44, mely kategóriájában erős de még is könnyűnek számító hajtómű:

_35b3441.jpg

Már nap érlelte kondícióban:

_35b3505.jpg

Előkészítés a felszálláshoz, a nyitott orr részben az elektronika egy része látható:

_35b3506.jpg

Az elül ülő pilóta helye és a modern műszerfal...igen mondhatni a két nagy kijelzőn kívül nem sok minden van:

_35b3515.jpg

_35b3517.jpg

Hangulat fotó #1:

_35b3665.jpg

A hátsó ülésben első alkalommal Molnár Tibor őrnagy repült:

_35b3668.jpg

Hangulat fotó #2:

_35b3700.jpg

A jó hangulat megvan:

_35b3717.jpg

_35b3739.jpg

_35b3756.jpg

Délutáni napfürdőben tetszeleg a felszálláshoz gurulva:

_35b3757.jpg

Egy 40 perces repülés után a gép alacsony áthúzással köszön be:

_35b3803.jpg

_35b3822.jpg

_35b3829.jpg

A repülés után továbbra is jó kedvel immár a gép mellett. Jobbra David Jahova fő teszt pilóta látható:

_35b3842.jpg

_35b3847.jpg

És az utolsó napfénynél még egy második repülésre is volt idő, itt már más ült a hátsó ülésben:

_35b3891.jpg

_35b3898.jpg

Közben a Griff madarak érkeznek vissza:

_35b3929.jpg

_35b3964.jpg

A lehetőségért köszönet az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisnak, illetve azoknak akik segítették, hogy ez a nap így összejöjjön.

_mg_6002.jpg

Az eseményről egy rövid videó is: 

süti beállítások módosítása