Katonai témák, fotókkal kiegészítve

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Honvédelmi és rendészeti bizottság - kihelyezett ülés Kecskeméten

2020. február 28. - Levente B.

2019-ben fél évre áttelepült a Magyar Légierő Haderőnem 14 db-os Gripen flottája Pápára, illetve a szállító század gépei Budapestre, mivel a nagyszabású fejlesztések miatt a napi repüléseket nem lehetett volna végrehajtani Kecskeméten. Ezen fejlesztések látványosabb részét lehetett megtekinteni a Honvédelmi és rendészeti bizottság tagjainak és a sajtó képviselőinek. 

Ezen kívül a kihelyezett ülésen Dr. Benkő Tibor honvédelmi miniszter tájékoztatta a bizottság tagjait a Légierő fejlesztéséről, jelenlegi helyzetéről, illetve lehetett kérdéseket feltenni a témában. Egy statikus bemutatón pedig a technikai eszközök megtekintésére volt lehetőség.

_35b8291.jpg

_35b8280.jpg

Amíg az Airbus A319-es gépek nem érkeztek meg, minden fajtájú szállító feladatokat az An-26-os gépeknek kellett végrehajtani. Számokban összehasonlítva a két típus. Az is látható, hogy az A319-es érkezése előtt, az Antonov típus limitációi vagy esetleges leterheltsége miatt, a HM 400-600 millió Forintot költött gépek bérlésére évente:

_35b8287.jpg

2018-2020 között a szállító gépekkel végrehajtott feladatok és repült óraszámok. Több mint 3700 órát repültek a gépek, ebből az adatokból 2600 óra, kerekítve 80%-a a teljes óraszámnak "Honvédségi (katonai) igénybevétel" volt.

Ezen belül 10% (427 óra) a kiemelt fontosságú személyek szállítása, pl. Köztársasági Elnök, a többi % (673 óra) pedig Kormány tagjai szállítására került sor. 

_35b8298.jpg

A Honvédelmi Miniszter tájékoztatója:

Statikus bemutató #1 a hangárban....H145M könnyű helikopter:

_35b8273.jpg

Statikus bemutató #2 a hangárban...JAS 39 Gripen több feladatú gép:

_35b8337.jpg

Litening III lézeres célmegjelölő konténer a Gripenen:

_35b8335.jpg

A konténer hasa alatt az a kicsi antenna a ROVER, mely segítségével a Litening képét letudják sugározni a földi erőknek ezzel segítve a célok pontosabb és gyorsabb azonosítást:

_35b8330.jpg

A kecskeméti torony:

_35b8419.jpg

Új beruházás  #1...kisebb csalás a fotó, hisz évekkel korábbi ez a fejlesztés, három helipad épült ki a torony előtt:

_35b8420.jpg

Új beruházás  #2...Az úgynevezett Központi Zónát felújították, a középen látható üzemanyag rendszerrel együtt:

_35b8423.jpg

Új beruházás  #3...új gurulóút és zóna épült ki, a reptér déli végén:

_35b8447.jpg

Az új gurulóúton...a kandeláberek között kicsiben látszik a Központi Zóna lámpái. A fénytechnika is ki lett cserélve:

_35b8455.jpg

Az igen méretes helyen akár C-5 és An-124-es méretű légi járműveket is ki lehet szolgálni:

_35b8458.jpg

Előtte, utána...egy 2019-es és egy 2020-as google earth légi fotón láthatóak a változások:

kecskemet.gif

Statikus bemutató:

_35b8352.jpg

A kiképző gépek sora...elől egy  Zlin-143 LSi:

_35b8480.jpg

Zlin-242L oktatógép:

_35b8483.jpg

A forgószárnyas szekció...AS350B Ecureuil (Mókus) helikopter:

_35b8485.jpg

A komolyabb forgószárnyas...Mi-24P harcihelikopter:

_35b8487.jpg

30 mm-es gépágyúja tisztességet kíván a harctéren...a gép mellett Sz-8-as nem irányított rakéták láthatóak, melyeket a szárnyon lévő UB blokba lehet betölteni:

_35b8494.jpg

Két fős személyzet...a sisakjukon az éjellátó szemüveg:

_35b8499.jpg

Mi-17-es közepes szállító helikopter...a személyzet mögött piros színű eszköz a légi tűzoltásban alkalmazható Bambi Bucket:

_35b8502.jpg

H145M könnyű helikopter. Jelenleg még csak kiképzésre/átképzésre használják, de a jövőben a többi gép érkezésével illetve a személyzet tapasztalatának növelésével, már könnyű harctámogató, MEDEVAC, és SAR feladatra is alkalmas lesz:

_35b8503.jpg

A több mint 100 fős személy és katonai erők szállítására alkalmas Airbus A319-es, úgynevezett keskeny törzsű, közepes hatótávolságú utasszállító repülőgép:

_35b8469.jpg

_35b8470.jpg

_35b8471.jpg

_35b8545.jpg

Egy Ambulift jármű az Airbus mellett...ezzel az eszközzel a sérülteket lehet könnyen ki és beszállítani:

_35b8511.jpg

Az Airbus gépek új eszköze....az egészségügyi modul:

img_8590.jpg

Az intenzív ellátó egység, egy intenzív beteg ellátására képes az eszköz, a hozzá tartozó műszerekkel tudják a beteg élettani paramétereit figyelni (pulzus, vérnyomás). Az eszköz segítségével képesek a beteget folyamatosan ha kell altatásban tartani vagy lélegeztetni.

img_8592.jpg

Az Ambulift jármű belseje:

_35b8523.jpg

Dassault Falcon 7x, nagy távolságú (11000 km) járatokra, illetve kis létszámú katonai és VIP delegációk szállítására alkalmas:

_35b8479.jpg

_35b8474.jpg

A pilótafülke:

img_8586.jpg

És a belső tér:

img_8578.jpg

img_8580.jpg

img_8582.jpg

img_8585.jpg

A másik Falcon eltakarva...a gépet csak a Honvédelmi és rendészeti bizottság tagjai tekinthették meg, a tájékoztatás szerint olyan eszközök vannak a gépen melyek nem nyilvánosak:

_35b8476.jpg

_35b8514.jpg

JAS 39 Gripen.....itt a 41-es oldalszámú gépünk, a szám alatt látható a Mauser BK–27 gépágyú:

_35b8540.jpg

Fegyverzet variáció #1...AIM-120 AMRAAM légiharc rakéta és a belső részen AGM–65 Maverick földi célok elleni rakéta:

_35b8535.jpg

Fegyverzet variáció #2...az elsőhöz képest a változás, hogy a belső részen egy BDU-50-es bomba (a Mk 82-es gyakorló változata), GBU 12-es kittel, mellyel "okos" bombává lehet alakítani a szabad esésű bombákat:

_35b8536.jpg

Ráadás, a Gripen pilóta sisakon az NVG szemüveg, mellyel már rutinszerűen repülnek pilótáink:

_35b8543.jpg

A korábbi két hangárba helyezett statikus Gripen gépeket ellenőrzik, mögöttük három db An-26-os szállítógép, melyek gyári nagyjavítással még pár évig tudnának repülni. Legalábbis addig amíg a betervezett új rámpás gép megékezik, amely 2023-ra van tervezve:

_35b8552_1.jpg

süti beállítások módosítása