"A NEWFIP (NATO Electronic Warfare Force Integration Period) az Észak-atlanti Szövetség által előírt – harcászati repülő, légvédelmi rakéta és radar alegységek részvételével zajló, valós repüléssel egybekötött – harcászati szintű légvédelmi rendszergyakorlat"
Rendszeresen tartják meg ezt a gyakorlatot Magyarországon minden év kora tavaszán. A nyárias hangulatú időjárás kedvezett a szép fényeknek, a lehetőségek adottak voltak.
Az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezred SZT–68U – rádiólokátor állomása a kecskeméti bázisrepülőtér egyik pontján:
Az AVdef cég F-GPAD lajstromú Dassault Falcon 20-as típusú gépe emelkedik el a bázis betonjáról. A levegőben a gép képes komplex és reális EW képzést biztosítani a radarok és a kommunikációs eszközök zavarásának terén, valamint különböző veszélyek szimulációjára:
Az orosz elvtársak An-30-as típusú gépe az Open Skies keretében, de sajna nem repült:
2P25M1 Szpu önjáró indítóállványok menetre készen:
Indul az első Gripen a feladatára:
A második körben a 43-as és a 44-es kétüléses gép indul:
Tevebusz. A Magyar Honvédség egyik A319-es:
A 606-os Dassault Falcon 7X. A nagy távolságokra képes típus nemrég teljesítette első transzatlanti útját:
Visszaérkezők:
A Falcon közben újra neki lendül, hogy lerepülje a feladatát:
Ami a bázis körüli repülésekről szólt:
Még egy kör:
És még egy:
Gyakorlat teszi a mestert:
És itt videó formátumban:
A Falcon 20-as is visszatért, itt szépen látni a felszerelt elektronikus podokat:
Közben egy Rubik kocka is tiszteletét tette a reptéren:
A 704-es oldalszámú Mi-17-es is többször is megközelítő repülést hajtott végre a pályairányra:
A második forduló elmaradt felszállásai visszaérkezőben:
És a Mi-17-es is szépen lassan a 44-es út felett bejön a bázis fölé:
A mini-Teve, avagy a Falcon újabb repülése:
A gép minden irányból kecses formákat mutat, a francia gyártmány kívülről igen megkapó:
Az Airbus visszaérkezik feladatáról. Elvolt egy darabig:
A Falcon megismételte a délelőtti repüléseket:
Néhány hasas fotó a két Tevéről:
Rubik kockák márpedig tudnak repülni. Kis pihenő után ismét repülés:
A Falcon amerről jött arra szált fel, így mind a két "alkalommal" meg lehetett fotózni:
És még egy montázs a 44-es főúttal:
A Mi-17-es is sokadik körét rótta:
Egy ebéd utáni formáció visszaérkezése:
A Puma nagymacskák is tudnak bizony repülni, főleg ha kecskemétiek:
Gaia és Uranosz gyermekei a Titánok, Róka 3-as fegyverzettel, gyakorló riasztáson:
Ez a Holló márpedig szürke, és hiába kétszemélyes, egy pilóta ül csak benne:
Az Airbus második feladatáról, lemenő szép napfényben:
Tiger Meet-es festés díszíti a Falcon 20-ast:
2P25M1 Szpu önjáró indítóállvány füstölögve kémleli az eget:
Az ovális eszközzel megáldott lánctalpas jármű egy SzURN önjáró felderítő és rávezető radarállomás, a 2K12 Kub (2К12 Куб) közepes hatótávolságú csapatlégvédelmi rakéta rendszernek. Kicsit jobbra tőle az SZT-68U (19ZS6) rádiólokátor állomás általános:
Az An-30-as naplementében: