Egy 2018-as meleg őszi napon felbuzdulva ismét Szolnokra vetett az irány. Remélve hogy a februári tavasziasabb időjárás előcsalogat pár "vasat" a levegőbe. A nap végére ki lehetett mondani, hogy teljes sikerrel zárult a terv:
A 720-as Mi-24V emelkedik repülésre:
A januárban hazatért ex-NDK-s gépek közül az egyik. A 338-as gép 1995 óta soha nem repült hazánkban, most magyar lajtrommal és ék felségjellel szeli az eget:
A 101-es oldalszámú AS350-es nemrég érkezett vissza a nagyjavításból:
A 720-as géppel a nap folyamán külső teher gyakorlást is végrehajtottak. A típus akár 2 tonna külső terhet is képes szállítani, a fotó láttán lehet ez akár a súly határig fegyver, különböző típusú lőszeres ládák, tűzoltásra alkalmazott „bambi bucket” rendszer és ami talán a legfontosabb árvíz idején homokzsákok szállítása:
A 338-as gép közben ellenfényben érkezik vissza:
A 720-as gép deszanterében már egy harmadik személy, ő tud a rádión keresztül a személyzetnek tájékoztatást adni a gép alatti viszonyokról és a külső teher pozíciójáról:
Erről még egy rövid videó is készült:
Dél körül már Zlinek hangjával és látványával bővelkedett a nap, itt a 22-es oldalszámú Zlin Z-242L típusú oktatógépe:
A 25-ös oldalszámú Zlin Z-143 LSi típusú gép a Z-242L után érkezett majd 1 évvel. Ez már 4 üléses és futárfeladatokra is alkalmazható:
Az alábbi két fotón jól látható a Z-242 és a Z-143 közötti különbség, külső kinézetre:
Mivel a nap folyamán nagy típus változás nem volt útba ejtettem hazafele Kecskemétet, a körforgalomba kiállított MiG-21-es gépről még nem készült videó illetve pár esti fotót is akartam:
Szerencsére majdnem telihold volt, ráadásul sikerült jól össze illeszteni a géppel:
És a videó formátum: