017-ben sikerült megörökíteni egy gyakorlatot - erről bővebben ITT - a Mátrában, idén másodjára is megrendezésre került az Északi-középhegységben, kibővítve az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis-on kívül további nyolc helyőrség katonái vettek részt a gyakorlatban. A bejegyzésben két külön nap fotói láthatók, az első a gyakorlat első napja ahol is két MI-17-es helikopter volt jelen a gyöngyösi repülőtéren, a második napon - ami valójában szerda volt - pedig már egy AS350-es és ami igazán fontos egy Mi-24-es helikopter is becsatlakozott.
Az egyik Mi-17-es, a háttérben a pipishegyi repülőtér épületei, illetve a szolnoki bázis földi kiszolgálói:
A hétfői nap során, a második gép érkezik a távolban:
A 702-es Mi-17-es leszállás után, a háttérben a Kékesen lévő TV torony:
A két gép az érkezés után:
Tankolás után az első feladat végrehajtása:
A hétfői nap során csupán eje. ugratások voltak:
A 701-es gép landol...
...majd a következő körre indul:
És elindul a 702-es is:
Még egy deszant kör:
Folyamatosan vitték fel a katonákat, csak tankolásra álltak le:
A következő:
Itt már a lemenő nap arany sugarai világítják meg a gépet:
Az esemény videó formátumban:
A már említett szerdai nap, az AS350-es az előtérben hátul egy Mi-17-es, és persze a távolban a TV torony:
A Mi-24-es ellenfényben is impozáns:
Bújj-bújj 24-es:
Rácsapás a kíváncsi közönségre, a reptér nem volt lezárva és tisztes távolból lehetett nézni az eseményt:
A magyar tarka színek után furcsán hat még ez a szürke szín:
Megjön a második Mi-17-es is:
Az AS350-en közben elrajtol, folyamatosan szállította a külső helyszín és a reptér között az embereket:
Szomjasak a helikopterek:
A földön mindenki, de az AS350 folyamatosan dolgozik:
Itt ezen a fotón szépen látszik a reptér földrajzi adottságai okán elsősorban a vitorlázó repülés mekkája:
A Mi-24-es minden oldalról erőt sugárzó látvány:
Szemből még inkább a JakB–12,7 12,7 mm-es négycsövű, Gatling-elvő géppuska az orr részben:
Az egyik Mi-17-es erőt gyűjt a felszálláshoz, a háttérben a Sár-hegy-i GSM torony:
A Mi-24-es egyik jellegzetessége látszik, a pilóta mögötti deszanttérben akár 8 katona is elfér, kategóriájában a "nyugaton" nincsen párja:
A személyzet: Balra Dr. Koller József dandártábornok, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis parancsnoka, jobbra Suszter Attila alezredes az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülésbiztonsági Osztály vezetője:
Felszállás előtti ellenőrzés, a dandártábornok bal vállán az afganisztáni AMT váltásának hetedik csoportja által készített felvarró látható:
AI9-es "gázfröccs":
Itt még látni a gépet, ugyanakkor nem egyszer volt tapasztalható, hogy hiába a hang szabad szemmel nem volt kivehető a gép a tájból:
A 702-es Mi-17-es is elindul az útjára:
És a 701 jön is vissza:
Ejtőernyősök indulnak a géphez, a szárazföldi részről elsősorban az MH 24. Bornemissza Gergely Felderítő Ezred és az MH 5. Bocskai István Lövészdandár képviselte magát:
A Mátra csúcsai közötti repülés után egy gyors áthúzás a reptér felett:
És még egy:
Majd landolás:
Az AS350 órák óta teszi a kilométereket most visszatér a gyöngyösi reptérre:
Miután felveszi akiket kellett ismét útnak indul:
A 24-es is megszomjazik:
A 702-es ejtőernyősökért jön:
A 701-es meg tankolásra:
Az AS350-es is visszatér:
Miután minden gép hajtóműve leállt az ejtőernyősök végrehajtják a feladatot:
A 702-es is leszállásra készül:
Az AS350 itt már egy második kört hajt végre:
És persze ezt a típust is fel kell tankolni:
Most a 701 hajt végre deszantot:
A 711-es a felszállás után pár kört tett a távolban majd a reptér déli végét megcélozva megközelítéseket gyakorolt:
Az egyik Mi-17-es is a reptér végén leszállásokat gyakorolt, a háttérben a Mi-24-es elemelkedik:
Itt a 3304-es Mi-8-as Pápáról, a gép kutató mentő feladatban volt, riasztást kapott - persze a gyakorlat keretében - és a feladat végrehajtása után érkezett meg Gyöngyösre:
Kicsit megdöbbentő, de ez az egy szem tanker szolgálta ki mind az 5 helikoptert:
Az AS350-es délutáni személyzete:
A Mi-24-es a lemenő nap fényében:
A Mi-8-s feladata után elindul haza elsőként:
Illő elköszönés:
És a 701-es is elindul haza:
A nap videó formátumban:
Egy külön videó: