Katonai témák, fotókkal kiegészítve

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Haditechnika, földön, vízen, levegőben

Helikopteres és merev szárnyú kiképzések, repülések - Szolnok, Kecskemét

2021. április 30. - Levente B.

Komolya, mozgalmasa élet zajlik időnként a Honvédség szolnoki és kecskeméti bázisán. Szolnokon igazi típus kavalkádot lehet megcsípni. A régi szovjet/orosz típusok mellett, az új nyugati helikoptereket lehet már inkább lencsevégre kapni. Ezek mellett a Zlin kiképző gépek szokták a köröket róni a bázis fölött és körül. 

Kecskeméten a szerencsések a Gripenek mellett a bázis szállító flottájából csíphet el egy-egy gépet. 

Az alábbi bejegyzésben, több nap fotó és videó termése jött össze.

_35b8398.jpg

_35b8437.jpg

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison található kiképző gépek sorát gyarapítja a merev szárnyú szekcióból a Zlin-242L és a Zlin-143LSi. A csehországi Zlin Aircraft gyár termékei már negyedik éve segítik a hazai pilótaképzést. Itt a fotón a 28-as oldalszámú Zlin-242L gép leszállóban a pályairányon. 

_35b8343.jpg

Szintén egy Zlin-242L, de itt a 27-es gép. Ez és a fenti gép igen friss, pár hónapja érkeztek a gyárból:

_35b8346.jpg

_35b8351.jpg

Társuk a 21-es oldalszámú gép, elődeihez viszonyítva már lassan veteránnak mondható:

_35b8355.jpg

A négyüléses Zlin-143LSi érkezik szemből:

_35b8375.jpg

Nemcsak a földről, de a gépről is figyelő szemek:

_35b8377.jpg

_35b8380.jpg

Párosan szép az élet:

_35b8651.jpg

_35b8640.jpg

_35b8667.jpg

A 23-as oldalszámú Zlin-242L is frissen ropogott még a fotó készítésének pillanatában:

_35b8684.jpg

_35b8687.jpg

_35b8694.jpg

A helikopteres képzés másik fontos eszköze a AS350 Écureuil (Mókus). Anno mentőhelikopterként élte mindennapjait a fotón látható 101-es oldalszámú gép, de 2015 óta már a Honvédség állományában van.

_35b8360.jpg

_35b8364.jpg

Videó formátumban:

 Jó helyen és időben. Két H145M a németországi gyárból érkezett Magyarországra, egy márciusi napon:

Szolnok egyik látványossága a levegőben, a legújabb Airbus H145M helikopterek. 20 db lett a haderő fejlesztés keretében megvásárolva, melyek mindegyike Szolnokra került. Március végével - kettő kivételével - valamennyi gép megérkezett Magyarországra. A "lemaradó" két gép Németországban a pilótaképzést segíti. 

_35b8410.jpg

_35b8414.jpg

A 08-as oldalszámú H145M orrában egy FLIR torony, a csúszótalpra szerelve, pedig egy nagy teljesítményű keresőfényszóró látható:

_35b8424.jpg

A helikopter bázis másik, ha nem a legizgalmasabb eleme, a Mi-24P harcihelikopter:

_35b8442.jpg

_35b8461.jpg

Innen szemből szépen látható a H145M kutató-mentő (SAR) változat, külső elemei. A képen baloldalt a csörlőrendszer látható, mellyel leszállás nélkül képes a gép személyzete, le ereszteni vagy felvonni terhet vagy sérültet kiemelni.

_35b8471.jpg

_35b8476.jpg

_35b8486.jpg

_35b8494.jpg

Az egyik H145M, csörlő technikával dolgozik a bázison belül:

_35b8498.jpg

Mi-24 érkezés magasabban...

_35b8510.jpg

És egy kicsit lejjebb:

_35b8520.jpg

_35b8523.jpg

SAR (kutató-mentő) konfigurációjú gép a lemenő nap fényében:

_35b8535.jpg

A SAR konfigurációjú gépek egy másik jellegzetessége, a felségjel elhelyezése a hasi részen különbözik a többitől:

_35b8541.jpg

A 16-os gép picit sötétebb árnyalatban:

_35b8552.jpg

És napfürdőben:

_35b8564.jpg

A nap a horizont alatt, de még van egy kevés fény:

_35b8576.jpg

_35b8589.jpg

_35b8595.jpg

_35b8609.jpg

_35b8626.jpg

_35b8630.jpg

Mi-24 és H145 helikopterek repülései:

 A Mi-24-es helikopterek éleslövészete a Bakonyban:

 A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dassault Falcon 7x gépe gyakorlata a szolnoki repülőtéren:

 És otthon Kecskeméten:

Szolnok-Szandaszőlős sport repülőtéren is megfordul időnként a Honvédség. Főleg ejtőernyős ugrásokhoz használják így nem zavarva a helikopter bázis forgalmát. Ezen a napon az egyik AS350-es volt befogva a feladatra.

_35b9380.jpg

_35b9388.jpg

_35b9392.jpg

_35b9408.jpg

_35b9431.jpg

_35b9441.jpg

_35b9480.jpg

_35b9491.jpg

_35b9510.jpg

_35b9530.jpg

_35b9533.jpg

_35b9536.jpg

_35b9541.jpg

_35b9575.jpg

Egy Pilatus PC-12/47 alacsonyan Szandaszőlős felett. A gép végül a szolnoki betonon landolt:

_35b9404.jpg

 A nap érdekessége, a 15-ös oldalszámú H145M, SAR konfigurációban:

_35b9371.jpg

És immár Kecskeméten. A zárt felhőzet miatt mondhatni szürkére sikerült a nap, de így is megérte kilátogatni. Fel és leszálló JAS 39 Gripen gépek:

 A záró éjszakai felszállások:

süti beállítások módosítása