Komolya, mozgalmasa élet zajlik időnként a Honvédség szolnoki és kecskeméti bázisán. Szolnokon igazi típus kavalkádot lehet megcsípni. A régi szovjet/orosz típusok mellett, az új nyugati helikoptereket lehet már inkább lencsevégre kapni. Ezek mellett a Zlin kiképző gépek szokták a köröket róni a bázis fölött és körül.
Kecskeméten a szerencsések a Gripenek mellett a bázis szállító flottájából csíphet el egy-egy gépet.
Az alábbi bejegyzésben, több nap fotó és videó termése jött össze.
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison található kiképző gépek sorát gyarapítja a merev szárnyú szekcióból a Zlin-242L és a Zlin-143LSi. A csehországi Zlin Aircraft gyár termékei már negyedik éve segítik a hazai pilótaképzést. Itt a fotón a 28-as oldalszámú Zlin-242L gép leszállóban a pályairányon.
Szintén egy Zlin-242L, de itt a 27-es gép. Ez és a fenti gép igen friss, pár hónapja érkeztek a gyárból:
Társuk a 21-es oldalszámú gép, elődeihez viszonyítva már lassan veteránnak mondható:
A négyüléses Zlin-143LSi érkezik szemből:
Nemcsak a földről, de a gépről is figyelő szemek:
Párosan szép az élet:
A 23-as oldalszámú Zlin-242L is frissen ropogott még a fotó készítésének pillanatában:
A helikopteres képzés másik fontos eszköze a AS350 Écureuil (Mókus). Anno mentőhelikopterként élte mindennapjait a fotón látható 101-es oldalszámú gép, de 2015 óta már a Honvédség állományában van.
Videó formátumban:
Jó helyen és időben. Két H145M a németországi gyárból érkezett Magyarországra, egy márciusi napon:
Szolnok egyik látványossága a levegőben, a legújabb Airbus H145M helikopterek. 20 db lett a haderő fejlesztés keretében megvásárolva, melyek mindegyike Szolnokra került. Március végével - kettő kivételével - valamennyi gép megérkezett Magyarországra. A "lemaradó" két gép Németországban a pilótaképzést segíti.
A 08-as oldalszámú H145M orrában egy FLIR torony, a csúszótalpra szerelve, pedig egy nagy teljesítményű keresőfényszóró látható:
A helikopter bázis másik, ha nem a legizgalmasabb eleme, a Mi-24P harcihelikopter:
Innen szemből szépen látható a H145M kutató-mentő (SAR) változat, külső elemei. A képen baloldalt a csörlőrendszer látható, mellyel leszállás nélkül képes a gép személyzete, le ereszteni vagy felvonni terhet vagy sérültet kiemelni.
Az egyik H145M, csörlő technikával dolgozik a bázison belül:
Mi-24 érkezés magasabban...
És egy kicsit lejjebb:
SAR (kutató-mentő) konfigurációjú gép a lemenő nap fényében:
A SAR konfigurációjú gépek egy másik jellegzetessége, a felségjel elhelyezése a hasi részen különbözik a többitől:
A 16-os gép picit sötétebb árnyalatban:
És napfürdőben:
A nap a horizont alatt, de még van egy kevés fény:
Mi-24 és H145 helikopterek repülései:
A Mi-24-es helikopterek éleslövészete a Bakonyban:
A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Dassault Falcon 7x gépe gyakorlata a szolnoki repülőtéren:
És otthon Kecskeméten:
Szolnok-Szandaszőlős sport repülőtéren is megfordul időnként a Honvédség. Főleg ejtőernyős ugrásokhoz használják így nem zavarva a helikopter bázis forgalmát. Ezen a napon az egyik AS350-es volt befogva a feladatra.
Egy Pilatus PC-12/47 alacsonyan Szandaszőlős felett. A gép végül a szolnoki betonon landolt:
A nap érdekessége, a 15-ös oldalszámú H145M, SAR konfigurációban:
És immár Kecskeméten. A zárt felhőzet miatt mondhatni szürkére sikerült a nap, de így is megérte kilátogatni. Fel és leszálló JAS 39 Gripen gépek:
A záró éjszakai felszállások: