Az elmúlt években, az éves repülőnap események zárásaként lehetett tekinteni Börgöndre. Szeptemberi programként a nyár végének jeleként is felfogható, kicsi méretével, de színes programjával, mindig tudott ezreket megmozgatni, hogy kilátogassanak az eseményre. Idén is sokat eljöttek, a programok ahogy az előző években itt is színesek voltak, de sajnos az egész napos napsütést egy változékony front gátolta meg és bár eső nem volt, a délelőtti alacsony felhőzet miatt csúszott és maradt is el program.
Ez a kis külső negatív élmény ellenére volt miért elutazni Börgöndre.
A hétvége rendkívül esős volt, azonban volt egy kis remény, hogy esetleg vasárnap valamivel jobb időjárás fogadja az érdeklődőket. Bár kapunyitásra csak szemerkélő eső volt, ennek ellenére, sok százan jelen voltak már a kapunyitáskor.
A repülőprogram pár órával a tervezethez képest később kezdődött el. Addig volt lehetőség például a kiállítók és a hagyományőrzők kiállításait megtekinteni.
Volt lehetőség a repülés és katonai/hadi témában könyvet vásárolni:
Vagy emlékbe repülőkről fotókat és festmények repróját megvásárolni:
A Hm Ei Zrt. ahogy az elmúlt években is jelen volt...itt a Meteor céldrón látható:
Egy részlet a Tobruq Legacy 2019 gyakorlatról. A videóból amit egy lengyel csapat készített, itt látszik, a Meteor drónok felszállásra készen vannak, hogy majd célként megsemmisüljenek az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezrednek:
Az időjárás kisebb javulásával, a háti motorosok "előmerészkedtek" és kezdték meg a légi programot:
Az érdeklődők szerencsére folyamatosan érkeztek, a láthatóan kedvezőtlen időjárás ellenére:
A HA-FLY Bell 206B Jet Ranger III már börgöndi veteránnak mondható. A gép Budaörsről érkezett is utasrepültetést végzett egész nap:
Készülés az ejtőernyős programra, bár a felhőzet még ilyenkor közbeszól a program végrehajtásához:
Megérezik Szolnokról az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis MI-17 és Mi-24-es típus helikopterei:
A Mi-17-es a közönség előtt száll le:
A Mi-24-es meg kicsit hátrább:
Még nem vették észre a Szarvastehén közeledtét:
Már többen is észrevették, a Mi-24-es pedig leszáll kijelölt helyére:
Felkészülve de még nem indulva. A repülőnap ejtőernyős csoportja:
Illetve akik hozták a helikoptert Szolnokról:
Szomjazik a Szarvastehén:
A Rubik R-18 Kánya és a Polikarpov Po-2 elmaradhatatlan kellékei a hazai kisebb volumenű repülőnapoknak:
Ez az An-2-es utasrepültetésre érkezett:
Ahogy a felhőzet kezdett felszakadozni, úgy érkeztek a gépek és a látogatók is:
Alacsonyan beköszön az L-29-es Delfin:
Majerik Máté főhadnagy, a 2019-es év Gripen bemutató pilótája volt a nap legjobban várt show eleme:
Látványos az infracsapda töltetek használata:
Ahogy elrepült a Gripen, indult el a Mi-17-es, az ejtőernyős program lebonyolítására:
Körkupolás ernyő ugrás:
Második turnus:
Amikor minden ejtőernyős lent van, indul útjára a sétarepülés:
A Magyar Honvédség Zlin Z-242L típusú kiképzőgépe is átruccant a repülőnapra:
Néhány kör és búcsúzott:
Délutánra már mondhatni tömeg volt:
Genevation GenPro, magyar fejlesztésű műrepülőgép:
Egy másik állandó szereplője a repülőnapnak, a Kamov Ka-26. A HA-MCB Agárdról jött át:
Rendkívül fürge gép, szűk fordulókkal kápráztatta el a közönséget:
Hungaro Copter HC-01, egy másik magyar fejlesztés:
Józsa Dávid magyar világbajnok vitorlázórepülő bemutatója. A kép jobb oldalán Marganski S-1A Swift típusú géppel hajtotta végre a bemutatót:
A megfelelő magasság elérése után a két szárny végen elhelyezett füstölők beindításával kezdődött mega program:
Józsa Dávid után, ismét a Mi-17-es emelkedett el, hogy másodjára is ejtőernyős bemutató következzen:
Itt már légcellás ejtőernyőkkel ugrottak, ennek különlegessége, hogy a profilja a repülőgépek szárnyprofiljához hasonlatos, irányítható, kicsi és jól kezelhető:
Itt is a színes füst jelen volt a programban:
Második turnus:
Áthaladó a magasban, közben három ejtőernyős összeállt az ereszkedéshez:
Nemcsak az ernyők a nemzeti trikolór színeiben, de a végére egy zászló is előkerült:
Kicsit sűrű lett a forgalom, de a "vészes" közelség csupán optikai csalódás:
Aero L-29 Delfín, egy ideje már magyar lajstromban. 1984-ig a hazai pilóta képzés egyik fontos szereplője volt a típus:
Rendőrségi McDonnell-Douglas MD-500 helikopter:
Az L-29-es repülése:
A leszállás után, érkezik is Veres Zoltán MXR Technologies MXS típusú gépével:
Ilyen magasságban nem ildomos hibázni:
A repülések végével az utasreptetés folytatódik:
A katonai helikopterek indulás előtt, elbúcsúznak:
Megfüggeszkedve a közönség előtt:
Majd balra fordulva elindulnak Szolnok felé:
Ez volt Börgönd a 2019-es évben, jövőre ugyanitt remélhetőleg.