Negyedik alkalommal üvöltöttek a farkasok a Mátrában, az-az ismét "Air Wolf Hunting" légi kutató-mentő komplex gyakorlat miatt volt helikopterektől és most ebben az évben Gripenektől is hangos a Jobbágyi-Gyöngyös-Eger környéki hegyek.
A gyakorlat folyamán nem csak a sebesült katonák és civilek, különböző technikájú kimentését gyakorolták, de végrehajtottak, a különböző haderőnemek és csapatok ejtőernyős alegységeinek deszant ugratását, helikopteres és merev szárnyú CAS feladatot, illetve a legújabb H145-ös és a korábban beszerzett AS350 könnyű helikopterekkel kiképző repüléseket, a Mátra különböző pontjain.
A négy napig tartó gyakorlaton ezúttal "csak" kívülről lehetett most idén fényképezni.
Keddi reggeli órák első indulója egy Mi-17-es:


Eje deszant előtt szalagokkal figyelik meg a szél irányát, erejét. A földet érés után a földön lévők segítik a gépen lévőket:

Légcellás ernyővel való érkezés vissza a szilárd talajra:








Videó formátumban az egyik eje kör:
Pihenési pozíció a reptér egyik végében:

Közben érkeztek a legújabb H145-ös helikopterek. Nem első alkalommal a pipishegyi repülőtéren, hisz ebben az évben Szolnokról már volt egy-egy kiképző repülése a típusnak:


A 04-es gép a 3304-es Mi-8-as mellett száll le:

A 101-es oldalszámú AS350 B Ecureuil (Mókus) érkezik Pipishegyre. A Mi-17-es láthatóan ma már nem fog repülni, mögötte, pedig egy másik H145M:

Majd leszáll egy fehér autó mellé:

Hajtómű indítás:


A 04-es orr részéhez közel egy keresőfényszóró látható:


Bal irányon, Gyöngyössolymos felett:

Majd dél-nyugatról érkezve:

A gép megfügg, csörlő technikával a kutató-mentő személyzet a földre érkezik...megkezdődik a bemutató:



Nehezen kivehető....de a csörlővel technikai eszközök is a földre juttathatóak. Itt egy feszítő vágó kerül a mentést végrehajtó állományhoz:


Mindenki lent, a gép elhagyja a helyszínt:


A kárhelyszínen (Mókus+fehér autó) a sebesültek ellátása megkezdődött és sérülésük felmérésre került...érkezik a H145:


A gép láthatóan MEDEVAC feladatra berendezve, a hátsó ajtókon keresztül könnyen ki és be rakodható a hordágy/hordágyak. A Fenestron-rendszernek hála, a farok légcsavar okozta sérülések elkerülhetőek:

A Mi-8-as a Sár-hegyen lévő átjátszóval a háttérben:

Vissza a kárhelyszín fölé:

Láthatóan hordágyat emelnek be...amennyiben a gép nem tud leszállni a területre így tudja a fedélzetre venni a sérültet:

És persze később a személyzet többi tagjait:

Mindenki fent irány tovább:

Voltak akik megfelelő négykerekűvel más irányból próbáltak közelről megfigyelni a bemutatót, az őrség éber volt:

A nap vége, mindenki leszáll:


A baleseti dublőr távozóban:


A feladat résztvevői is:


A Mi-8-as nappal szemben nyugatra hagyja el a repteret, a fotósok nagy örömére:



A 07-es oldalszámú gép már mondhatni "arany napfényben" fürdik:


A dinamikus bemutató videó formátumban:
Szerdai nap...reggel érkezik az egyik AS350:

A 07-es oldalszámú H145 kiképző feladatra indul, a reptér jobb oldaláról felszállva, balra döntve nyugatnak indul:




És a 10-es oldalszámú gép is ugyanígy hagyja el a repteret:



A Mi-17-es fedélzetre vette a katonákat, akik ahogy előző nap itt is ejtőernyős feladatot fognak végre hajtani:


Szalagdobás:

Bekötött ugrások 500 méterről:




MC-6-os típusú körkupolás deszant ernyő:





A következő körben légcellás ernyővel ugrottak:






Búj, búj Mi-17-es:


Második kör:



2500 méter magasból indulnak:




A helikopter keleti irányból érkezik:

A háttérben a Kékes vonulatai:


Amíg a Mi-17-es várakozik, addig a Mókus elindul külső helyszínre:

A szállító erős bal fordulón:


Majd érkezik déli irányból a reptér nyugati része fölé, közben az egyik H145M keleti irányból érkezik vissza:

Csörlőzési gyakorlás. A Mi-17-es az erdő szélén a kutató-mentőkkel gyakorol:


Az Airbus közben leszáll a másik oldalon:




A reggeli órákban távozott második H145 érkezik:

A Mókusnak várnia kell amíg a szállító el nem hagyja a repteret:



Közben vadászgépektől hangos a légtér, néha szabad szemmel is kivehetőek. Két Puma tűnik fel:


A szállító egy jobb kör megtétele után, még egyszer csörlő gyakorlást hajt végre, majd azután leszáll:

Érkezik a két Gripen 15-ös irányon:

A 38-as vezérgépen egy póttartály és egy Litening konténer:

Kísérője a 30-as gép:

Pihenő és feladatszabó percek után, újra megindul a kiképzés. A 10-es oldalszámú gép személyzete ismét bal fordulóval indul el:



Irány a Hold!

A 01-es kicsit szerényebb starttal, de nap helyes oldalát mutatja:



Főnix érkezik Pipishegyre:

A gépre nemrég felkerült a 80-as jubileumi szám, mely a szolnoki bázis idei évfordulójára készült:






A 336-os oldalszámú Mi-24P rövid megállás után útjára indul:


A 102-es oldalszámú Mókus is megérkezett, ez se várt sokat máris ment tovább dolgára:


"Elcsendesedett" a reptér, ideje az eje ugrásokat folytatni:



Mint mindig a szalagok elsőnek kint:

Bekötött ugrás:


Körkupolás ernyők:





Majd légcellás:



Főnix a fényképezőgép és a nap között:



A 336-os gép most megpihen, a többi gép is visszatért közben:

A Mi-17-es felveszi a következő körre a katonákat, a háttérben a két H145 indít:




Emelkedés majd balra fordulás:









A 102-es Mókus visszatér, rövid megálló majd indul tovább:

Látszik, hogy nem egy kategória:

Indulás:

A Kékesen lévő TV torony és egy Mi-24-es. Még nappal is szépen belesimul a tájba ez a festés:

Vége az eje "programnak" ismét csörlőzési gyakorlás következik:




A szállító megpihen és új feladatra készül:

Egy kis földi dinamika:

A nap végéhez közeledve, a két AS350-es elindul haza...elsőnek a 102-es:

Majd a 101-es:



És el...irány észak:


Délutáni Gripen...démoni hangja volt a messzi távolból:


Már Pipishegy felett:

És jő vissza a szállító, egy irányból érkezett a Gripennel:


Ez a Gripen is lejött elköszönni:




És ez volt az "Air Wolf Hunting" 2020-ban, legalábbis, amit a külső fotózás engedett. Minden gép személyzetének köszönet és persze jövőre talán már bentről.
