Hosszú évtizedek óta első alkalommal lett a Magyar Honvédség Légierő Haderőnemének, gyári új nyugati típusú helikoptere, melynek beszerzése még az előző évhez köthető, és 2019. november 18-án, hétfői napon valóság lett. Ekkor a megrendelt 20 db H145 könnyű helikopter típusnak első két példánya, vegyes magyar-német személyzettel és még ideiglenes német lajstrommal landolt Budaörsön, hogy rövid pihenő után Budapest felett tettek egy rövid kört. Ezután két Mi-24-es kíséretében indultak végső állomás helyükre, Szolnokra, hogy a már felújított hangárban kezdjék meg magyarországi szolgálatukat.
Történelmi pillanat:


Kora délután két Mi-24-es érkezett Szolnokról, akkor még úgy szóltak a hírek, hogy a két gép kíséri be a határról az új típust:




Előbújt a nap is, a helyi civil forgalom egy kis szelete a háttérben:

Már a lemenő nap fényében, narancs színben pompázva érkeznek a gépek nyugati irányból:


A 01-es oldalszámú gép elsőnek érkezett, D-HADI ideiglenes matricával:

A jelen és a jövő. Nehéz közöset találni a kettőben, de ha a H145 megkapja a teljes HForce felszerelést plusz a külső kiegészítőket potens gép tud lenni:

A 02-es gép a D-HMBF matricát kapta meg:


A leszállás után rövid pihenő és utasok felvétele:

Már a Citadellából fotózva. A két Airbus Budapest fölé vette az irányt::

A gépek sajnos a Szabadság szobor felső magasságát célozták meg és nem jöttek lejjebb:


Fordulás az Erzsébet-híd felett a város felé. A távolban a Fővárosi Hulladékhasznosító Mű kéménye látszik:

A gépek alatt a bosnyák-téri Budapesti Páduai Szent Antal templom tornya látható. Mellette jobb oldalon a Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztályának az iroda épülete:

A Keleti-pályaudvar:

A Nagyvárad Téri Elméleti Tömb, NET, mellette balra közvetlenül a Budapesti Magyarok Nagyasszonya-templom, és jobbra pedig a Növénytár - Magyar Természettudományi Múzeum:

A Ludwig Múzeum:

Kb 20 perces tartózkodás után itt az Egyetemváros felett, irány vissza Budaörs:

Ismét Budaörsön:

Járó hajtómű. Kétszer 740 lóerő segíti a gép fürgeségét:


Már igen kevés természetes fényben, irány kelet és Szolnok:




A két Hind ekkor csatlakozott az Airbus gépekhez:





